Poczuj zew natury. Biegaj w terenie

Każdy z nas ma swoje biegowe początki, a moje pierwsze bieganie w terenie odbywało się w Parku Łazienkowskim. Chyba nie dziwicie się, że wpadłam jak śliwka w kompot. Wcześniej biegałam do 5 km na bieżni na siłowni.

Zobacz 2 zdjęcia

www.fitfighterka.pl

Szczerze, nie wiem jak inni potrafią klepać więcej niż 5 km w ten sposób. Wiecie, że na bieżni biegamy wolniej o ok. 15%. To sporo, prawda?

Zanim wystartowałam w pierwszym biegu ulicznym biegałam dystans 8 km po naturalnym podłożu. Nigdy mi się nie nudziło. Biegając po Łazienkach zawsze zachwycałam się otaczającą przyrodą, zwierzętami i sezonowymi wystawami czy iluminacjami.

Bieganie w terenie to po pierwsze kontakt z przyrodą. Na co dzień przewijamy się wśród betonowych budynków, w zgiełku miast, uczestniczymy w jakimś strasznym pędzie.

W terenie możesz ukoić nerwy i zrelaksować się, gdy chcesz uciec od codziennego pośpiechu. Z każdym pokonanym kilometrem zaznasz ciszy i spokoju. Od czasu do czasu w tle pojawi się uspokajający szum drzew czy śpiew ptaków. Istny relaks dla zmysłów. Przy okazji dotlenisz się i poprawisz kondycję. Polecam!

Poznajcie zasady biegania w terenie.

  1. W terenie zawsze stawiamy małe kroki. Głowę trzymamy prosto, a oczy bacznie obserwują otoczenie. Nogi trzymamy pod sobą. Gdy zostaną za bardzo z tyłu lub z przodu, stawy stracą stabilizację reszty ciała i zaliczymy upadek.
  2. Maszerujemy na trudnych odcinkach jak strome zbocza czy strome podbiegi. W ten sposób nie zmęczymy się za bardzo i będziemy mieć siłę na pokonanie reszty trasy.
  3. Stopniowo zmieniaj stopień trudności biegowych ścieżek. Zacznij od mniej wymagających, by w miarę nabierania pewności i doświadczenia, zwiększać stopień trudności z parku na las, z lasu na bezdroża czy góry.
  4. Zasady zwiększania kilometrażu w terenie są takie same jak w bieganiu szosowym. Najkorzystniej zwiększać ilość kilometrów o 15%. Unikniemy w ten sposób kontuzji i stopniowo przygotujemy aparat ruchu do większych obciążeń.

    W trailu musimy bardziej wyostrzać zmysły, być bardzo skoncentrowani, by nadążyć za zmieniającymi się przeszkodami. Gdy wbiegasz pod górę lub zbiegasz z niej, musisz mieć oczy wokół głowy. Uważnie obserwuj zmieniające się otoczenie. Po drodze będziesz trafiał na konary, kamienie, kałuże czy błoto, zarośla i ostre zakręty. Nie daj się zaskoczyć, bo możesz przez nieuwagę upaść i złapać kontuzję.

W zamian bieganie w terenie pomoże ci zyskać szybkość, siłę, wydolność, równowagę i lepszą technikę biegową. Podczas trailu aktywujemy głębsze mięśnie do pracy i dzięki temu poprawiamy elastyczność mięśni.

Zobacz również: Nie lubisz biegać? Zacznij chodzić

Zatem ruszaj w teren i zostań lepszym biegaczem!
Powodzenia!

Źródło: Fit Fighterka

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty